2007-12-07

Det här med sömn

Rätt ballt det här med sömn alltså.
I flera dagar i streck har jag gått upp
redan vid halv elva på förmiddagen för att
jobba. Några fruktansvärda dagar.
Jag tycks få svårare och svårare att gå upp
tidigt ju längre perioder det går då jag sover
riktigt länge. Jag fasar inför den dag jag ska
ställa om mig till att börja gå upp runt 7, 8 igen.

Idag jobbar jag hur som helst inte, så igår
tänkte jag att jag verkligen skulle sova ut.
Jag ställde alltså klockan på 13.20.
Jag måste ha sovit typ 10 timmar när klockan
ringde och väckte mig. Det har liksom visat sig
sista tiden att även om jag sover hur länge som
helst vaknar jag ändå inte fören klockan ringer.
Jag har slutat vakna när jag är utvilad och
vaknar bara när klockan ringer (fortfarande trött,
men utvilad). Så frågan är hur länge jag hade sovit
om jag helt enkelt struntade i att ställa någon klocka.
Haha. Hade kunnat bli ett kul experiment.

Åt frukost vid datorn idag. Det var ganska länge sedan.
Men det är schysst. Undrar varför jag tappat den grejen(?)
Nu är jag hur som helst mätt och nöjd och lite stressad.

Lyssnar på Svenska Akademien -
Tändstickor för mörkrädda (skivan) .














Det var ganska längesedan. Fan vilken skiva det
ändå är. Ibland är man dessutom jävligt glad
att man för några år sedan la alla de där pengarna på
de den här stereon. Drar man upp så blir det faktiskt ett
jävla tryck. Det är nice.

Ja, lite stressad som sagt. Ska ner och duscha.
Ska iväg till tåget sen (har jag berättat om bilen?
Jag tror inte det. Det kommer snart!)
Planen är att träffa Tove på tåget och åka med
henne till Gbg för att träffa lite folk hemma hos
Stefan som nyligen fyllt år. Det blir nog socialt och
trevligt. Några öl och frukt och vänner. Sånt är nice.
Sen blir det nog Ljungskile inatt tror jag.
Särskilt sent blir det nog inte heller.

Imorgon däremot! Biljetter fixade och jag är pepp som fan!
Lokes release på Underjorden. Matilda, Oskar, Rille, Åsa och
jag är de jag vet ska dit. Och vi var ju liksom järngänget
under vår Underjorden- period för 1½, 2 år sedan.
Vi har inte varit där alla tillsammans på jag vet inte hur länge.
Det kommer bli satans fint helt enkelt!
Jag är pepp som en hamster!

Ja, sen ska jag ju göra en del annat också.
Men ja. Fan nu måste jag springa och duscha.

Simma lugnt

1 kommentar:

Ehpsson sa...

Varå biljetter???