2008-05-02

Tågluff 2008 - 3

(NOTERA FORRA INLAGGET!)

Montenegro alltsa! Medelhavet.
Vi kom till Bar vid Medelhavskusten efter den
fantastiska tagresan jag namnde i forra inlagget.

Vi gjorde en tabbe och blev blasta av en taxi,
som tog 10 euro for att kora oss den korta strackan
in till stan (till raga pa allt till stadens dyraste hotel -
billigaste rummet 110 euro!).
Hittar jag den javeln ska jag steka honom over sakta
eld.

Efter en hel del letande (klockan var runt 9 pa
kvallen, och morkret hade fallit)
efter nagon stans att bo hittade vi ett hostelliknande
stalle som drevs av en familj.
Ett tokbra stalle hur som helst, och de var verkligen schyssta.
Vi agnade gardagen at att ligga pa stranden (Marie och jag
ar tokbranda!), och hade en allmant riktigt nice dag
(fruktsallad, vin pa balkongen, vin pa stranden pa kvallen osv)!

(Matilda ska ha datorn, sa jag maste gora detta snabbt och
kortfattat.)

I morse tog vi buss mot staden Kotor, langre norrut
pa den Montenegriska kusten, och har ar vi nu.
Allt ar helt sjukt vackert, och staden ar gammal och
omgardad av en stadsmur. Tranga grander,
sma torg, en del turister, men inte alls sa det stor,
ett billigt rum (10 euro per person) hos en tant,
ruiner efter stadsmurar langs bergvaggarna.
Staden ligger vid sydeuropas djupaste fjord,
och bergen reser sig pa alla sidor och det ar gront och
vackert overallt! Har ar sa javla fint, och vi ar overrens
om att vi hittat ytterligare ett riktigt guldkorn.
Valdigt synd att Anna missar det (hon ar inte tillbaka an).

Det anda som borjar kannas jobbigt ar att vi fatt
en karl pa halsen, som visserligen hjalpt oss mycket,
kan mycket om staden, och har svar pa allt man fragar om,
men som egentligen bara vill ligga med Matilda eller/och
Marie. Han lyckas hitta oss vart vi an gar (aven om vi annu
inte aktivt forsokt undvika honom), och jag hoppas vi kan
slippa undan att folja med honom pa den judotraning han bjudit
med oss pa ikvall.

Jag har btw ingen tackning pa min mobil,
och det var likadant i Serbien. Jag hor av mig nar
jag har tackning igen (forhoppningvis i Kroatien, dit vi ska
harnast), eller via internet. Allt ar bra hur som helst.

Ja, fan. Ni skulle se oss nu. Sol, varme, solbranna, hav,
semester!

Det kommer vykort... vi har varit forfoljda av en javla
massa halgdagar, sa allt har varit stangt, men nu ska de snart
postas.

Okey! Dags att hitta nagot form av kak.
Klattra upp langs stadsmuren. Lasa. Skriva lite kanske.
Det har ar tokschysst!

Kotor:


















From Montenegro with love

Inga kommentarer: