2007-10-30

Vintertid

Ni har väl ställt om era klockor?

Många var de förvirrade figurerna under
svarta paraplyn i söndags.
Till och med Patrik hade missat att ställa om klockan,
och hade ni mött min kollega hade ni förstått att denna
lilla men ändå ganska stora förändring i dygnet kan skapa
stor förvirring även på medvetna människor,
som vanligtvis har bra kontroll på läget.

Jag blev mest förbannad på mig själv för att jag missat det.
Efter några hårda dagar i Göteborg med arbete, spelningar,
skador och öl hade jag inte haft något emot att sova en timme
extra innan den 11½ timme långa arbetsdagen tog sin början.

Nu är det tisdag och jag har jobbat 11½ h i två dagar i sträck.
Igår var jag inte hemma fören kvart i ett, och eftersom
klockan i skrivande stund är 09:45 och jag återigen är på
jobbet kan man räkna ut med lille tummen att jag sovit för
lite inatt. Jag hatar att sova för lite. Och jag hatar att gå upp
tidigt på morgonen. Jag fungerar inte då.

Det är höstlov och vi kör därför film för fritidsbarn på morgonen
idag. Eftersom ingen annan kunde och jag behöver stålarna
tog jag på mig den här körningen.
Klockan kvart över nio var jag alltså tillbaka på Park bio,
och en halvtimme senare var det 80 barn i kö ut till dörren.
Alla skulle ha biljetter och ungefär hälften skulle ha popcorn.
Lillasystern dök upp i hopen av barn också.
Så ja. Jag sitter här och väntar på att få städa upp i sallongen
efter barnen. YeahYeahYeah.

Idag slutar jag dock redan vid 15:00 och åker då hem, för att
sedan ta bussen tillbaka till stan och sedan tåget till Ljungskile.
Göterborg imorgon. Möte på Pustervik och på kvällen
invigning av Planeta- festivalen. Kanske några öl efter det??
Torsdag blir det troligen fet hemgång eftersom det kommer
en moster och lite kusiner. Resten av veckan ska ägnas åt
rollspelets vackra konst. Så är iaf planen.
Blir nog fint.

Fan vet om jag inte slår mitt personliga rekord i antal jobbade
timmar den här månaden alltså. Vore fett.
Borde försöka ta mig upp i nivån Patrik låg på i augusti.
Han jobbade då 200 timmar och var ledig totalt 3 dagar under
månaden. Betänk att karn dessutom jobbar på annat jobb
utöver bion. Kära nån. Jag försöker ta mer och mer
timmar, men det brukar landa runt 150.

Ännu inget beslut fattat om hur jag ska göra med flytt/stanna.
Jag har kommit på att jag har för mycket andra småsaker
som jag måste ta tag i och lösa innan jag klara av att fatta ett så
stort beslut som avgör om jag ska flytta eller inte.
I nuläget har jag varken tid eller ork att styra upp en flytt och
börja jaga jobb. Måste rensa undan en del annat först;
typ stapla klart veden, hitta en lösning på Bäverhyddan Edgars
framtid, göra klart intervjun åt kommunen, skriva insändaren
till Strömstadtidningens Fria ord osvosv.

Skriver en jävla massa poesi för tillfället.
Det är lite coolt. Jag känner att jag genomgår någon slags
förändring i mitt skrivande. Jag kan känna hur jag tar
det till en ny nivå och "utvecklar det".
Jag suddar och ändrar och reflekterar över varje
rad i dikterna mer än jag någonsin har gjort,
och resultaten är blandade. Det är spretigt och ojämt,
och det känns verkligen som texter i ett övergångsstadium.
En del är bra och en del har jag ingen uppfattning om.
Det är som sagt jävligt spretigt. Det är texter om krig,
resor, poeter, platser och även texter om karaktärer
jag skrev om för flera år sedan. Det ska bli kul att se vart
det här slutar, för just nu känns det som om mitt skrivande
befinner sig mellan två olika nivåer. Kanske är det inte
ens på väg till en högre nivå. Det var flera år sedan
sist jag var medveten om att mitt skrivande förändrades.
Det har så klart förändrats sedan dess, men det har
gått mer långsamt och obemärkt förbi.
Mitt skrivande genomgår växtverk just, och jag är
nog den som är mest intresserad av att se vart
detta ska sluta. Lägger troligen upp en del texter
inom en snar framtid, men just nu säger jag som poeten
i Big Fish: "Never show a work in progress"

1 kommentar:

Marie sa...

Hallå, sego! Blogga!