2008-01-28

Tidig måndag

Ny vecka, nya krig.

Jag borde egentligen gå och sova.
Klockan passerar snart 3 och jag ska jobba imorgon
(visserligen inte fören vid 17:00, men iaf).
Jag ska försöka få bättre ordning på mitt liv.
Ska försöka bygga upp någon slags självdisciplin
(som jag en gång kanske haft).

Så ja. Då har vi lite konstateranden här nu
Ett: Jag borde gå och lägga mig istället för att hänga här.
Två: Jag har ingen aning om vad jag ska skriva om,
eller varför jag ens sitter här och skriver nu.
Tre: Jag lyssnar på Kent.
Fyra: Fingrarna och tangentbordet känns som vardera
+ pol ikväll. Det går väldigt trögt att skriva. Det är inte det
att jag inte vet vad jag ska skriva (skriver för närvarande det
som dyker upp i huvudet). Fingrarna känns jobbigt klumpiga.
De missar tangenter, skriver fel och tar tre gånger längre tid
på sig än vanligt. Det är jävligt störande att inte kunna skriva
ordentligt. Det är lite som att skriva när man är packad.
Man bara missar och måste stryka och ändra.
När man är full brukar man inte bry sig så mycket om det där,
men nu när det händer, när jag faktiskt är nykter blir jag lite
småtokig alltså.

(kanske ett tecken på att jag borde
lägga ner och gå och lägga mig?)

När jag nu ändå är inne på det här med att vara full så
kanske jag borde skriva om en alkoholrelaterad grej.
(Nejdå, jag har inte beslutat mig för att bli nykterist).
Jag har gått och funderat lite de sista dagarna.
Har funderat på hur mitt förhållande till alkohol har varit,
hur det förändrats och ser ut i nuläget. Och så har jag
ju då tänkt på hur jag VILL ha det, och det skulle jag väl
vilja skriva om här och nu, så att ni vet.
Men ja, eftersom fingrarna jobbar så jävla dåligt ikväll
skjuter jag på detta. Fast egentligen handlar det ju inte
om mitt förhållande till alkohol, utan mer om hur jag vill
ha det när jag intar det. Ja, hmm. Jag återkommer till detta
senare.

Jag har precis kollat på Krokstrandsfestivalens webbsida
och kollat på nyupplagda festivalbilder från 2007.
Och då tänkte jag sen att jag borde ju göra i ordning de
bilder jag själv tog under festivalen och lägga upp dem också.
Så jag började gå igenom dem, och började redigera några av dem.
Sen kom jag fram till att jag inte tyckte det var roligt, därför att jag
tyckte att bilderna var för dåliga och att jag inte är tillräckligt
duktig för att redigera dem till något bra.
Jag blev nästan arg på mig själv. När man läst flera fotokurser under
sin skoltid, och även har en farsa som fotograferat sedan han var
16, arbetat med digital bild och bildbehandling sedan det kom,
borde ju jag kunna mer. Jag har en finfin kamera, men kan väl
kanske behärska den till... inte alls många procent.
Jag tycker ju den här skiten är rolig, och jag vill kunna det och lära
mig det. Och det är inte första gången jag funderar på att läsa
någon fotokurs... och även en kurs i bildbehandling.
Och ja, jag vet inte. Starta från 0 liksom. Lära mig allt från grunden.

Som ni kanske förstår blir det inga bilder från Krokstrandsfestivalen
2007 av Joel på internet än på ett tag.

Fan. Jag blir ju bara argare och bittrare för var inlägg som skrivs.
Slutför och avslutar mindre och mindre.


Inte alls särskilt nöjd med livet just nu faktiskt.


Jag drar och ber om ursäkt för mitt humör och beteende

”Nya dagar ska passera, nya veckor ska ta slut
Jag stänger in mig under täcket, med tankarna långt västerut”


/Cirkus sol



HELVETE

Inga kommentarer: