2007-09-23

Tillbaka på fötterna

Efter att ha legat utslagen i någon konstig sjukdom
i närmare en veckas tid är det nu jävligt
skönt att vara tillbaka på fötter igen!

Egentligen var jag väl frisk redan i torsdags,
men jag har jobbat och hånglat och varit allmänt
o-bloggande till sinnes.

Har precis kommit hem från jobbet. Har jobbat
11 h & 15 min idag. Jävlar, man känner verkligen att
man lever! Det värsta av allt är att det är så sjukt varmt
på min arbetsplats. Jag antar att ni alla varit på bio,
och då kan ni ju tänka hur mycket värme lampan som
lyser upp hela filmduken alstrar.
(här tänkte jag hitta någon snygg bild att stoppa in,
men efter att ha googlat runt i 10 min utan att hitta något
bra la jag ner idén på det hela).
När man kör film från 14- 00 så blir det varmt.
Det blir Jävligt varmt.

Sedan blir inte saken bättre av att man jobbar med den absolut
sämsta godistjejen av alla. I morgon blir det bättre på den
fronten iaf.

Tja. Ja. Sjuk ja. Åkte på värsta jävla sjukdomen på år och dar.
Feber, halsont, huvudverk, för att inte tala om värken i musklerna
och lederna. Men ja. Jag red ut den stormen också.
Och nu är jag som sagt tillbaka på banan och jobbar som en tok
för att ta igen några av dagarna jag missade då jag var sjuk.

Den där jävla sjukdomen gjorde ju såklart att jag inte
kom iväg till Göteborg under förra helgen vilket var planerat
sedan länge. Det sög. Två releasepartyn på fredagen som
jag verkligen såg fram emot.
Johan Lindblom släppte ny diktbok
Vävnader
tillsammans med Jerker Sagfors som släppte sin bok
Grön, grön som jag väntat på väldigt länge.
Sedan hade Emanuel och Gräsrotsorkestern singelrelease
på Underjorden. Dels så är Emanuel en god vän och jag ville
gärna gå dit just för det. Sedan att det hölls på Underjorden
var ju bara ett stort fett plus. Jag saknar Underjorden
och den där tiden vi hade då vi var där i princip varje
helg och det var som ett andra hem eller vad man ska säga.
Jag minns inte när jag var där sist. Synd vi tappat det så.

Jag missade det iaf, men gjorde ju i vilket fall inte av
med några stålar. Det går ju så mycket pengar så snart
man lämnar hemmets trygga väggar.
Och Johans Vävnader och Jerkers Grön, grön
beställde jag snabbt som sjutton så de fick jag med posten
bara några dagar efteråt. De är fina.
Grön, grön tar upp en stad vid namn Mostar (ligger i Bosnien)
som jag blivit jävligt sugen att åka till (Jerker tipsade
Matilda och mig att besöka den när vi skulle tågluffa i våras:
"Med Grön i tankarna kan jag om du skulle bege dig till
Bosnien eller Kroatien rekommendera en trip till Mostar
- en jättefin liten stad, garanterat utan svenska turister
men med mycket historia och, tyvärr, skotthål i husväggarna.")
I Grön, grön skriver nu Jerker:
"Några år efter att Marija Radic
hade kommit i puberteten
berättade hon att Mostar
hade det grönaste vatten
och de spetsigaste berg
och om man stod på Romarbron i augusti
om natten
vid fullmåne
vid ett särskilt klockslag
blänkte månen i Neretva på ett besynnerligt sätt,
så att det såg ut som om det rests en stege
och om man bara trodde
så kunde man vandra rätt över bergen
och ut i rymden..."

Jag ska inte skriva så mycket mer om saken,
men för första gången sedan tågluffen tog jag för några
nätter sedan fram inter-rail kartan och tittade ut
över tåglinjerna över Europa. Jag vill ut dit igen,
med ett stopp i Mostar, ett återseende av de rumänska
bergen, tillbaka till Budapests broar och till Tjeckiens
fina öl. Vi får se vart det hela slutar.

Nej. Det är en lång arbetsdag i morgon också.
Dags att dra sig tillbaka för den nödvändiga dosen
skönhetssömn (Tänk vad man kan få upp när man
googlar på skönhetssömn).

Avslutningsvis kan jag berätta att jag inatt inför
en ny grej på min webbsida. Det kommer att gå
under namnet "Veckans bild" och innebär att jag
varje vecka kommer lägga upp en bild
(självklart relaterad till mig, egoistisk som jag är)
som kan vara hämtad när som helst ifrån Gloggs
karriär. Jag måste säga att jag har gått ut hårt!
Kolla här!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är alltid på på att dra till Underjorden
bara säg till!