2007-09-25

Nytt och gammalt

Det gamla är att klockan är över tre och därmed
borde jag vara i säng nu. Det är ju för sjutton mitt
i veckan och jag ska jobba i morgon också
(inte fören klockan fem, men iaf).

Jag är alltså tillbaka i en lite otymplig dygnsrytm,
vilket är det gamla vanliga. Lite synd sådär.
Nu måste jag jobba på att ta mig tillbaka till att
lägga mig runt två och sova till runt tolv.
Det är ju så mycket lättare att kämpa för att gå
åt andra hållet... synd.

Därför ska jag fatta mig ganska kort.

Det nya är lite uppdateringar på min numera
ganska gamla webbsida. Den är ju faktiskt
en bra bit över ett år gammal nu, och den tuffar
och går än.

I ett blogginlägg döpt till:
En tågluffares flummerier
från slutet av maj skrev jag:
"Haller i nulaget pa att skriva en,
och jag tror att det fardiga resultatet (om det blir
nagot sadant) kommer att vara bra det ocksa.

När bomberna föll över Dresden
var det som salt i öppet sår

(atminstone jag anser att
man kan ha samre borjan pa en dikt...)
Iaf. Vi far val se vad det blir av den..."

Inatt kan jag meddela att raderna
När bomberna föll över Dresden
var det som salt i öppet sår nu går att
läsa i dikten "Bomber över Dresden"
som ikväll ligger upplagd under Poesi
på min webbsida tillsammans med två
andra, rykande färska dikter.
Läs, kommentera gärna.

En annan uppdatering jag gjort är att skriva
till en nyhet under Kommande samt
utvärderat premiären av Bäverhyddan Edgar
den 8:e lite kort.

Sist men inte minst kan jag meddela att Galleriet
har en liten nyhet. Såhär ungefär ett år efter
en fantastisk tid i Gbg med mycket flum och Ståhej
kände jag att det var dags att ge er en liten
återblick på Kapplandsgatan 6. Så i Galleriet ligger nu
några små charmiga bilder.

Nej. Nu ska jag hänga upp tvätt.
Har ju snart inte ett par rena sockar längre...
och ni ska veta att jag har JÄVLIGT många par sockar.

1 kommentar:

Marie sa...

fy fan vad du skriver mycket, ditt drägg. det blir ju sjukt jobbigt att läsa ikapp. ;)