2007-04-24

Man kör liksom ner sig

Det är vad jag pysslar med.
Jag kör ner mig i olika saker.

Det är fint. Jag gillar.
Jag ska nämna tre ting jag nyligen kört ner mig i.

Det första är jobb. Förra veckan jobbade
jag sex dagar i streck. Den här blir det troligen fem
i streck. Så länge man inte tänker och känner efter
är det helt lugnt. Man får helt enkelt göra det
på rutin. Om man inte andas med näsan känner man
inte lukten av popcorn. Om man inte känner efter
märker man inte att händerna är torra och såriga.
Om man inte känner efter märker man inte att man
har tråkigt. Dessutom blir det pengar. Jag har ju en
skräplön, men jag är snart uppe i lika många timmar som
jag gjorde i mars månad, och kommer ändå att få ut 7000
ungefär. Blir bra. Kommer snart semesterersättning också.
Dessutom samlar sig nu biograf Parks maskinister för
att resa sig mot cheferna och kräva löneförhöjning.
Yeah.

Det andra jag kört ner mig i är dataspelet Battlefield 1942.


Det utspelar sig under WW2 och man spelar
antingen Tysk, Japan eller Amerikan, Ryss, Britt.
Visst är det hemskt med spel där man dödar andra
"människor". Men att låta hjärncellerna flyga ut fritt
är ofta ganska skönt. Ingen är perfekt, och det här
spelet är åndå så mycket mer än just det där
dödnadet. Bara att träna på att flyga flygplan under
broar är givande. Fick plötsligt en skrikande lust att
köpa expansion- spelen till detta spel.
Nya vapen, nya banor och nya fordon. Yeah.
Synd man ska vara så fattig jämt.

Det tredje är Star Wars.
I söndags såg jag de första två filmerna
(alltså inte de som gjordes först utan
Episod I + II)






Igår (måndag) satt jag på jobbet och kände att jag
var tvungen att se även trean. Problemet är att jag
inte har den. Började ringa runt bland vänner, men
fick inte tag i någon som har den. Sprang därför
under arbetstid ner på stan och hyrde den.
Så inatt såg jag trean.



De tre sista filmerna (som gjordes först) har jag tack
och lov hemma, och inatt ska väl Episod IV insupas
efter jobbet är tanken. Sen kommer nog V på
onsdag och VI på torsdag:







Ni som nu tycker att StarWars är trisst och meningslöst
skit kan slänga er i väggen! Vilka filmer!
Vilken historia. Gulligt och snällt är det för den delen
inte heller. Fy fan. Han går över till den mörka sidan
för att rädda den han älskar, och är pga det just den
som orsakar hennes död. Det är så man blir gråtfärdig!
DET ÄR HEMSKT!


Men väldigt bra, och jag gillar det.
StarWars marathon är något jag pysslat med innan.
StarWars var standardfilmerna jag plöjde igenom
när jag förr var hemma sjuk från skolan.
Det här är dock första gången jag drar igenom alla
sex efter varandra. Man får en helt ny och mycket
mer sammanhängande bild av historien på det här
viset. Gosh... jag gillar! Måste köpa en DVD- box med
alla sex filmerna någon gång!
Synd man är så sjukt fattig jämt som sag
t!

För övrigt drömmer jag rätt mycket just nu.
Det har vart mycket märkliga drömmar de
n sista tiden.
Inatt drömde jag att vi på bion bytt ut vår centrummatare:



Ni anar inte hur mycket problem mojängen där uppe
kan och HAR orsakat för oss. Jag lite av hatar den.
Det var inte kul att vakna och komma på att vi
bara bytt centrummataren i drömmen.

Det är väl bara att bita ihop antar jag.
man kan inte gärna slänga bort den heller.
Utan den blir det liksom ingen bio.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

När tangentbordet på jobbet igår helt oprovocerat och
plötsligt började skriva med norska tecken tyckte jag att det
fick vara nog. Jag åkte hem, såg på StarWars IV och
tog egobilder på mitt avklippta hår istället.

Håll till godo! Snart är det utväxt och vildvuxet igen!



För övrigt har det idag visat sig att
Svenska Akademien kommer spela på
Arvika07
Det gillar vi, och det kräver ju
faktiskt ytterligare ett besök på Arvikafestivalen.
Svenska Akademien släpper för övrigt ny skiva
23 maj i år, och efter vad de hostat upp tidigare är
mina personliga förväntningar inte annat än höga!
De har dessutom fått en helt ny webbsida [HÄR]
som är riktigt snygg, där man också kan lyssna
på en låt från kommande albumet.
Tråkigt att man inte kan vara på plats och få lyssna när
skivan släpps. Inte mycket att göra åt, och jag kommer
nog få trevligt där jag nu kommer vara den 23e maj i vilket fall.
Bulgarien eller vart det nu kan vara.

På tal om skivsläpp.
2007 ser ljust ut i benämningen skivsläpp!
För att nämna några artister som, iaf påstår, att de
kommer släppa skivor i år:
*Svenska Akademien - "
Gör det ändå" - 23e maj
*Loke - Release i maj sägs det
*Cirkus Miramar - "
Ici!Politico!", "Heliopoetica" - ingen vet,
men vi har inte slutat hoppas!
*Kolportörerna - 2007 säger de
*Kapten röd - Vår, sommar sägs det
*Lars Winnerbäck - 26e sep
*Komrads - Release till vintern sägs det
*Dan Berglund - Släpp i sep

Och dessa är bara de jag kommer på rakt upp och ner
nu på plats. Troligen dyker det upp ännu fler!
Yeah!

Sen får man ju inte glömma att t.ex. Kultiration, Räfven och Emanuel Blume
redan släppt skivor i år!

1 kommentar:

Matilda sa...

Måste bara fråga, har det meddelats nåt mer om när Cirkus Miramar släpper albumet?