2007-05-15

Tagluff no. 1

Jävligt otippat, men här sitter jag pa ett
asscyhsst hostel i den tyska staden Dresden!

Resan började pa riktigt igar kväll da vi tog
en färja fran Ystad i Skane till den polska staden
´Swinouj´scie. Det blev minst sagt en märklig natt.
Eftersom vi inte hade nagon dyr jävla överklasshytt
sov vi pa golvet pa heltäckningsmattor under ett bord
i en av färjans serveringar. Det kändes lite märkligt
att krypa in under bordet för att sova medan folk satt
uppe runt omkring och tittade pa tv, söp och snackade.
När jag vaknade till vid tva- tiden pa natten märkte jag
dock att detta var ett populärt fenomen.
Folk sov pa golv, stolar och bord, och personalen lät
oss vara. När jag vaknade lag det en 65- arig polsk man
och sov stax bredvid mig. Det var verkligen inget rent
golv, men det är väl bara att vänja sig antar jag.

Sen drog vi vidare genom Polen och sen in i Tyskland
(vilket inte alls var tänkt fran början).
Nu har jag varit i Berlin. Tyvärr inte utanför stationen,
men jag Har varit där. Vi beslöt oss för att dra vidare
mot Tjeckien och Prag redan pa en gang.
Men när vi akte genom Dresden sag vi vilken jävla fin
stad det verkade vara, och hoppade helt enkelt bara av!
Känns jävligt skönt att bara kunna dra runt och vara hur
spontan som helst! Sa nu sitter vi pa ett hostel vid namn
"Kangaroo-stop" och det är hur schysst som helst!

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan ska vi ut och kolla
in denna fantastiska stad!

Vi hörs!

Inga kommentarer: