2007-05-23

Tagluff no. 5

Grattis till Oskar pa 20- arsdagen!
Broder... fylla Systemet... nu borjar det bli allvar!
Grattis!

Vi ar kvar i Brocov (eller hur sjutton det stavas).
Vi trivs som fisken i vattnet och handen i handsken.
Vi har slagit oss till ro ordentligt, och vi skjuter
bade dagsturen till nagra slott i narheten samt
avfarden mot Bulgarien och Grekland framfor oss.
Vi vill inte ge oss av. Men ja, pa lordag eller sondag
blir det nog dags.

Som vanligt ar det ko vid datorn sa jag ar just
nu ganska stressad. Dessutom ska vi agna kvallen
at att dricka ol och inte at att surfa. Man ar ju anda
pa semester. Olflaskorna rymmer 2 liter och det
ar verkligen sjukt mycket ol i en flaska. Sant gillar vi.
Ol pa petflaska. Billigt ar det ocksa.

Vadret har blivit samre. Det blaser och ar kyligt,
och det har regnat och askat i skurar och stunder
hela dagen. Men det gor inget, och vi sitter trots
det kyligare vadret pa balkongen i relativt lite klader.

Vi har bestigit berg idag! At ena hallet sag man staden vi
bor i, och at andra hoga Rumanska berg... sa sjukt vackert.

Matilda akte upp med linbanan de har,
men jag tog mig upp till fots...
Haha. Ingen dalig promenad vill jag lova.
Men det kanns skont. Kanske borde man
bli bergsklattrare anda?
Det var ju en drom jag hade som liten...

En nytandning?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi väntar på del 6...

Anonym sa...

Haha! Man får tacka! Hade jag vetat att du sitter och dokumenterar resan, hade jag följt den mer kontinuerligt. Nu får du fan nöja dig, med den här kommentaren bara för du inte har sagt något. ;)

Jag ångrar NÄSTAN att jag inte åkte med när jag läser om det. Du är ju lite mer naturfjolla än vad jag är, så allt vandrande i berg och grejer, hade väl knäckt mig å andra sidan.

Öl för 5-10 kronor. Det är som en saga. Förmodligen mest därför jag var pepp. Sitta med en öl i främmande land och bara slappna av, filosofera över livets stora frågor...

Fast nu har jag ju det JÄVLIGT bra här hemma ska du veta. Vilket urval av öl de har på systemet, vilka spelningar du har missat och visa tillfällen har vid datorn tidiga försommarnätter är ju helt magiska...

jag ska skriva en blogg om hur jävla bra det är att vara hemma, vilka äventyr som bor i mitt hus, om ALLT STORT man missar när man är utomlands.

Hälsa spyan! Och kom hem snart för fan...