2007-05-29

Tagluff no. 8

Da sa.

Idag har det inhandlats oliver, korsbar
och fetaost for ca ett och halvt kg.
Oliverna ar stora, feta, grekiska och
galet javla goda.
Korsbaren ar roda, sota, grekiska och
javligt goda.
Fetaosten ar grekisk. God den med.
De ska liksom ut den ur ett stort
block av ost som lag i en stor hink.
Alltsa. Jag menar. Sverige med ditt
importerade skit. Slang dig i vaggen!
Det har ar for real.

Fetaost ar for ovrigt ocksa nagot jag lart
mig/haller pa att lara mig, att ata.
Den har ar riktigt god.

Ska bli fint att komma hem och framforallt
ata mammas mat igen.
Men ja. Greker har en sjuhelvetes matkultur!

Vi ar tillbaka i Larissa. Har hangt nagra timmar
i en park, nagra timmar pa en uteservering,
och nu tankte vi doda en timme eller tva pa
det har internetcafet. Sedan blir det nog till att
hanga pa stationen tills halv ett inatt da vi flyger pa
nattaget mot Athen. Vi kommer som mest fa
en 4, 5 timmars somn inatt.

Taget kommer till Athen vid halv sex eller nagot
imorgon bitti. Vi kommer att vara halvdoda,
men utnyttja tillfallet att se pa Acropolis innan
det blir for varmt och de varsta turiststrommarna
dyker upp. En annan possitiv sak ar att vi inte
behover betala for att sova inatt, eftersom vi aker
tag. Men som sagt, vi kommer nog vara halvdoda.

Igar ja. Vi hittade ett hotell (det jag namnde tidigare,
som vi hittade dagen innan) och sov dar till samma
pris som det vi bodde pa natten innan kostade.
Det har var klart battre.

Jag agnade dagen at att ligga pa min sang och lasa.
Hade en low- dag igar, och hade verkligen inte lust att
gora nagonting. Det var dessutom blasigt och molningt
ute, sa nagot bad blev det inte heller.
Men ja, det var skont att ha en dag att gora ingenting
pa ocksa, och idag kanner jag mig mer pepp.

Natten igar blev dock hard.
La mig med oronproppar i oronen, men det var sa
javla varmt, och jag fick nagon ide om att det borde
komma ut en del varme genom oronen som nu var
blockerade. Jag tog darfor ur oronpropparna
(det kandes faktiskt som om det hjalpte)
men fick istallet ligga vaken och lyssna pa trafiken
utanfor fonstret. De kor som darar och alskar att
tuta i Grekland. Garna hela natten.
Idioter. Tacka vet jag boende pa landet!

Men ja. Det ar sa det ser ut nu.
Sitter har och ar svettig eftersom det ar sjukt varmt
i den har stan, trots att klockan ar halv atta pa kvallen.
Det drojer nog ytterliggare ett par timmar innan det
borjar bli kallare.

Alla internetcafeer ar ocksa etablerade spelhak
for ungdomar (vilket jag forstar helt och fullt).
En javla massa ungar sitter och skriker bakom
min rygg, och jag ar riktigt sugen pa att vanda
mig om borja skalla ut dem pa svenska...

Dessutom far man roka har inne...
luften ar inget vidare.

Sa, for att i viss man forsoka utestanga deras
skrik och roster lyssnar jag pa musik.
Kolla in Helena Sundströms myspace
Helt fantastisk musik!

(Mamma: Testa trycka pa lanken ovan
[datorn kommer inte att explodera].
Iofs. Du maste ha nagra hogtalare eller
horlurar inkopplade i datorn for att kunna
lyssna. Men du hade nog gillar musiken).

Inga kommentarer: