2009-02-05

Det här är ingen blogg

Denna "blogg" har nu varit igång
sedan augusti 2006, med varierad aktivitet
och framförallt varierat innehåll och
varierad kvalité på innehållet.

Jag har kommit fram till att jag inte vill att detta
ska ses som en blogg, utan mer som en dagbok
i "blogg-kostym".
Dels känner jag inte att jag har det drivs som jag
tycker krävs för att hålla en blogg igång & bra.
Jag har inte den "inriktning" som jag tycker att en
blogg bör ha (vad inriktingen än må vara).
Sen är jag också rent ut sagt skittrött på all denna
blogghysteri som blossat upp under de senaste åren.
Jag har inget emot att människor bloggar,
och jag har absolut inget emot folk som bloggar med
passion om ett visst ämne.
Men stora delar av blogg- världen har blivit så
uppblåst och överskattad. Plötligt börjar varende jävel
blogga (vilket de såklart gärna får göra), och vräka
ner sina åsikter och tankar på internet, och därmed
kallar det blogg, när jag anser att mycket bara är
rent dagbokstjafs.

Blogga på, och blogga för sjutton gubbar hur ni vill,
men nu slutar jag kalla detta för blogg och bloggande.
Jag tycker helt enkelt inte att den uppfyller
den bild jag har av en blogg.
Det är en dagbok på nätet, där jag kommer att fortsätta
vräka ner allsköns trams och skräpprat,
precis när jag känner för det.

Så det så.

Inga kommentarer: